dr_3

Tüp Bebek

BİR BEBEK İSTİYORUZ AMA OLMUYOR

Bir bebek sahibi olmaya karar verip hayaller kurmaya başladıktan bir süre sonra bunun gerçekleşmemiş olması gerçekte bir stres nedenidir. Bu durum, hayatın birçok yönünü olumsuz etkileyebilir. İş konsantrasyonu azalabilir, aile ve arkadaşlarla olan ilişkiler etkilenebilir, hatta  eşler arasındaki ilişkiyi  de olumsuz etkileyebilir.

Günlük yaşamdan  bağımsız olarak,   infertilite ile ilişkili stres çok yoğundur. Araştırmalar, infertilite ile uğraşan kadınların, kanser veya kalp hastalığı olanlarla aynı anksiyete ve depresyon seviyesine sahip olduğunu göstermektedir.

Tüm bunlara rağmen, umutlu hissetmek için birçok neden vardır. İnfertilite nadir karşılaşılan bir durum değildir. Ülkemizdeki her altı çiftten biri bu sorunla karşılaşmaktadır ama önemli olan şudur ki;  tedavi gören tüm çiftlerin üçte ikisinden fazlası başarılı bir şekilde gebe kalabilmektedir.

İnfertilite araştırılması ve tedavilerinde teknoloji artık hiç olmadığı kadar doğru ve yenilikçi. Karmaşık vakalar artık daha kolaylıkla  teşhis ve tedavi edilebilmektedir. Günümüzün embriyoloji laboratuvarları, sadece embriyo gelişimini ve başarı oranlarını iyileştirmenin yollarına odaklanan , tecrübeli embriyolog ve laboratuvar teknisyenleri tarafından yönetilmektedir.

Negatif bir gebelik testi ile karşılaşıldığında veya doğurganlık ile ilgili endişeler olduğunda  ilk yapılacak  şey hemen bir uzmandan randevu alıp bir tedavi planlamak değildir. Bazen sadece tavsiyeye ihtiyacınız olabilir ve bir uzmana danışmak isteyebilirsiniz. Belki de  sadece bir sorununuz olmadığını öğrenmek bile sizi rahatlatacaktır.